Äventyret!

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Bropromenad mm

Av Cicci - 11 maj 2012 06:01

Jorå, veckan har försvunnit, precis som den brukar!

I tisdags träffade jag Maria för 2 glas vitt i solen vid vattnet i Cirkular Quay. Bäst att passa på innan det blir för kallt! Nu har vi dock haft ett strålande väder denna vecka med temperaturer upp till rekordet igår, som låg på 29,1 grader! Tydligen varmaste i maj på 70 år. Härligt.

I går, torsdag,  fick Patrick spunk och bara var tvungen att få lite sol, så han gick 30 minuter tidigare (det funkade ändå inte på jobbet pga nåt strul med nätverket eller vad det var så han fick istället åka in till jobbet kl 6 imorse istället) och vi träffades i Cirkular Quay för ett glas vitt i solen. Känns som en bra repris på tisdagen :) Blev billebillig mat uppe i Mosman på Mosman hotel, de har stek med potatismos för 7:90, så billigt är det inte ens att köpa hem och laga själv :) En mysig em/kväll måste jag säga. Det var en rätt varm kväll så vi satt på hotelets terass och käkade. Som sagt, bäst att passa på innan det blir kallt igen!


Här en bild på multitaskande make, jobbar via telefonen samtidigt som han umgås med mig, dricker en iskall samt njuter av sol och utsikt.

 


I Onsdags promenerade jag över bron till Patricks jobb. Det är faktiskt bara 4 kilometer och jag passade på att ta lite bilder.


Visst får man lite Auswich-känsla av denna bild?! bron är garanterat självmordssäker! Men man tänker inte så mycket på det när man går över den eftersom man ju kollar utsikten och inte stängslet :)

   



Här har vi operahuset (i en ny vinkel) och Cirkular Quay där man ser båtar komma och avgå.



Här har vi Kirribilli till vänster och den lilla borgen som jag skrev om härom sistens, rakt fram. Det är alltid massor av båtar i rörelse!

   


Bron ur en lite mer spännande vinkel? :)



Behöver knappast kommentera...

   



En utav bropelarna



Cirkular Quay och sky linen, som ser lite annorlunda ut från det här hållet!

   



Hmmm, märklig skylt. Men allt för säkerheten! :D

 


När jag mötte <3 så kom även amerikanen Jason och han ville vara med på bild, så vad ska jag göra? Klart han får vara med om han vill det :) Detta är deras nya lokaler, de ligger i samma galleria som ett gäng lyxbutiker, det vimlar av japaner där jämt.

 



Här har vi förresten australian hotel där man kan inmundiga sig en krokodilpizza, eller vad sägs om en kängurupizza?! Krokodil är inte alls dumt, vi har testat! :D

 



Och det fulaste huset jag sett i detta land! Ser ännu värre ut om man ser det på nära håll med trasiga persienner, bråte (madrass bland annat!) i fönstren och självklart ett jesusplakat!

 



Smygtog bild på vår brevis i går när jag var ute på min PW. Här har man shorts, solhat och en rygga med posten i.

 



Nu ska jag ta och göra mig lite vacker för snart är det dags att åka inåt stan och möta P som vanligt. Men idag är det fredag! Och tydligen "moving away-beer" på SMARTS (P:s andra jobb). De finner alltid en anledning att fira, haha. De har flyttat båda kontoren som P obbar på, så numera behöver han bara springa en trappa upp eller ner, istället för att gå några kvarter varje gång, vilket han ju gör flera ggr om dagen då han hjälper båda kontoren. Smidigare nu :)


Här är Patrick och hans bästis Vlad ute på terassen i de nya lokalerna

 


Och en utsktsbild från de nya lokalerna :)

 



Just ja, jag sprang på denna orre(?), tjäder(?) eller vad det kan ha varit när jag gick in PW häromdagen åxå!  

 



Hoppas solen lyser på er där hemma!

Kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards