Äventyret!

Alla inlägg under mars 2012

Av Cicci - 27 mars 2012 00:13

Det har ju som bekant varit helg, så jag tänkte berätta lite om den.


I fredags var vi på vår sedvanliga AW på Harts och Sydney bjöd på strålande sol så vi satt på harts uteservering på bakgården och lyssnade på trubaduren som spelar (ylar?) ute då vädret är på humör för det.  Hm, man kanske skulle önska sig lite ABBA nästa gång? Eller kanske Roxette :)


 


Det var fint väääädeeeeer, som Latin Kings sjöng en gång i tiden.




På hemvägen provade Patrick en hatt nere i Cirkular quay, butiksägaren såg ganska sur ut och ville ha 3 dollar för att jag tog ett foto på P med hatt. Jag bara skrattade åt honom och gick därifrån. :)


 


Lite bilder från färjan hem, en underbart vacker kväll efter en underbart vacker dag med underbart sällskap (jag allltså) och lilla hjärtat var åxå med. :)


Man måste muppa sig lite åxå :P


 


Kolla, jag är ju rätt brun faktiskt! :D



Fina färger



   


Nu när de håller på att bygga om Neutral Bay's wharf (stationen innan vår) så lägger de ut "koner" i vattnet som det är tänkt att färjan ska kryssa emellan. Dock verkar dessa koner flytta på sig till dit de inte ska ligga (eller åxå är kaptenen full) för 2 ggr har de fått lirka undan en kon för att inte köra över den. Så jag (och andra) måste givetvis glo lite nyfiket :)



Sen bidde det lörtag och vi åkte iväg till Darling harbour och gick på Sydney aquarium. Vi var ju på zoo:et härom sistens och vi hade då köpt kombobiljetter till både zoo och aquaria eftersom det bidde mkt billigare.

I alla fulla fall så var väl akvariet helt OK, fast zoo:et var roligare! Fiskar i glada färger har man ju sett förr lixom. Det roligaste djuret att se var näbbdjuret som simmade som en duracellkanin fram och tillbaka i sitt akvarium.

Titta så glad han ser ut :D Säkert påtänd, så röda ögon som han har, haha.


 


Hittade ett par fula muränor som bodde i rör, det tyckte vi var rörande...


 


Det var svårt att få till några bra bilder genom glasrutorna (som dessutom var nerkladdade av flottiga barn- och vuxenfingrar) men här är i alla fall en manet eller två.


 


Patrick tyckte att jättekrabborna var coola, se så glad han ser ut utanför en krabbur! :D


 


Jag tycker om de färgglada fiskarna som simmar alldeles för snabbt för att de ska bli bra på bild, men ändå...


 


...man har inte roligare än man gör sig? En riktigt ful fisk detta!


   


Här är en glupsk firre som suger in en liten firre i munnen? Eller är den lilla firren utbildad tandläkare?


 


Coola färger


 


Och jag kan vara normal åxå...ibland :)


 


Det är mer än man kan säga om min käre make?! Men söt är han :) Det är nåt med honom och hattar har jag kommit på.... Hmmm... Fick han för lite hatt som barn?


 


Utanför i Darling harbour ser det ut så här, i alla fall just där vi stod ;)


 


När man hör ordet "ranger" så tänker man sig kanske en väderbiten snubbe i cowboyhatt i en grön jeep med en raggig byracka på flaket. De är skogens väktare och är hur coola som helst. I Sydney finns åxå rangers... Inte så coola då de saknar både väderbitet utseende, cowboyhatt, grön jeep och raggig byracka! Men de har orange jackor...


 


Avslutningsvis vill jag meddela detta meddelande! Men...jag tycker det låter mer denna vecka än förra veckan, så jag vet inte hur de tänkte nu... Men det verkar hur som helst finnas ett slut på eländet, tjohooooooo!!! :D


 

Av Cicci - 26 mars 2012 03:15

Här är det vanligt att man döper husen av nån anledning, vilket jag i och för sig tycker är ganska trevligt. Mitt hus heter Maralinga och ser ut så här! Observera dessutom det jag pratat om förut; avsaknaden av gardiner!


 


I alla fall, här är några exempel på hus i området som har namn. Jag gillar att husen har så väldigt olika stil här. Mycket ser engelskt ut (naturligtvis) men sen kommer det lite spanskt emellanåt, som detta:


 


Ett typiskt engelskt...


 


Och ett helt "vanligt" hus... Fast de har ofta såna "fiskfjäll" vilket jag tycker är lite fint :)


 


Det är vanligt med dessa lite mindre "hyreshus" där kanske 4 familjer eller så bor.



Veckan som gick så var jag ute och promenerade på gator här i Neutral bay där jag inte gått förut. Hittade då vår lilla söta brandstation :)


 


Men jag måste bara säga: hela denna stad består av backe upp och backe ned. Och en och annan trappa, som den up/ner till vår wharf. Den är inte att leka med! Synd att aldrig hela syns på bild, men ska ta en uppifrån när jag kommer ihåg, det kanske syns bättre då!


 


Och backar...


 


Tog några foton från vår utsiktsplats typ 100 meter bortanför vårt hus, jag tycker fortfarande att det är lika vackert trots att man nu borde "vant" sig. På den första bilden ser man både operahuset (taket) och Harbour bridge, undrar hur många bilder jag har på dem nu, haha.


   


Nu har höstblomorna slagit ut här och överallt i Neutral Bay blommar dessa otroligt vackra träd med lila blommor. Här är ett sånt träd i minivariant i vår trädgård!


   


Men huvva vad det är dyrt om man ska köpa sig en bostad i detta land! För en normal lägenhet med ett par sovrum får man pröjsa typ 7 mille. Inte att tänka på alltså. De har ett ganska bra system med plakat vid de hus där det finns lägenheter/hus till salu. Här är ett sånt plakat på nästnästa hus neråt gatan. Man kan se på en gång hur det ser ut och är man intresserad kollar man mer på nätet eller ringer mäklaren :)


 


I onsdags var det strålande sol och så vi tog ett glas vitt innan vi åkte hem efer Patrick slutat jobbet. Vi har ett favvoställe nere i Sydney Harbour där vår färja går. Det ligger ett gäng uteserveringar på rad där men vi väljer givetvis det ställe där de har happy hour ;) Så himla mysigt att sitta där och njuta av solen, vattnet och kolla på alla turister som knallar förbi.


 


Jag ska givetvis blogga om helgen som varit åxå, men idag vill inte riktigt nätet lira med mig så bilderna tar en halv evighet att ladda upp. Så jag får göra ett till inlägg senare helt enkelt.


Avslutar här med en ganska skojig reklam, i mitt tycke :)


 

Av Cicci - 19 mars 2012 05:38

Ja men man kan ju undra om det är ett fågelbad eller en pool vi har där nere i trädgården?! Det känns som att det bara är jag- och så pippina som utnyttjar poolen ju! Fast skönt att där är så fridfullt, utan en massa folk som härjar som det ju brukar vara på hotellens poolområden t.ex. 


Här är några pippisar!



         


Det är mest såna här "thailansfåglar" som jag kallar dem, eftersom det finns såna i thailand med, som badar i poolen. Men emellanåt kommer det en kookaburra som vill bada. De är rätt stora faktiskt...


 


Men vad hjälper det när man tydligen inkräktar på "thailansfåglarnas" område, för då blir man bortjagad, trots att man är mycket större, haha.


   


Stod och tittade ut över vattnet vid poolen härom dagen och såg att det lixom "bubblade" i vattnet ute i viken. Det dröjde inte länge innan det dök upp ett gäng män i roddbåtar som tjoade förtjust, så det måste ha varit ett redigt stim med fisk! Det ska tydligen vara finfin firre här i viken, det står alltid folk och fiskar vid wharfarna.


 


Sist jag bloggade så visade jag ju "halon" runt solen. dagen efter var det en halo igen, fast inte lika stark. Men det blev ändå en rätt cool bild eftersom molnet var så "suddigt".


 


Här är jag förresten. På min favvoplats :)


 


Har hittat en ny kompis i trädgården förresten! åste googla och kolla vad det är för sort, för den har jag aldrig sett innan! Kolla in monstersyrsan han/hon fångat!


 


Den kommande bilden kanske är lite behagligare att titta på? :)


 


Vi kollade på skräckfilm härom kvällen och jag tyckte det var hysteriskt roligt att de hade hängt wunderbaums på den stackars gamla pappan som hade dött och blivit en zombie! Nu slapp han lukta illa! :D 


 


När jag går den andra vägen upp till Neutral Bay så går jag förbi detta hus, som har matchande brevlåda! Kanske ett hett tips till alla snickarsugna så här på vårkanten? :)


 


Ja just det, nu är jag äntligen med aussi-nummer samt telefon! Så nu kan jag ringa/messa de få jag känner här :) Patrick fick en telefon av sitt jobb, det var en telefon som aldrig blev använd, helt ny i kartong, fast en gammal modell förstås. Men det spelar ju ingen roll när det är gratis! :)


 


Härom sistens när jag skulle gå och möta Patrick efter jobbet så passerade jag "mission impossible". Det var en turistbuss som pajjat och de skulle bärga den. Gick dessvärre inte så bra då baken var för lång och släpet den skulle upp på för brant, så den skrapade i hela baken i asfalten! Ajaj, det såg dyrt ut...


 


Ja idag skulle vi egentligen ha firat vår bomullsbröllopsdag...


 

...men lilla <3 är sjuk så vi får fira det en annan dag. Vi hade tänkt gå och käka på nåt liiiite finare ställe än vi brukar, samt dricka det rosa bubbel vi köpte uppe i Hunter Valley, som vi sparat till denna dag. Men det är viktigast att Patrick blir frisk, det kommer ju fler bröllopsdagar :)


Nähä, om man skulle ta och.... ja? Läsa en bok kanske. Patrick sover så jag ska försöka vara tyst.

See ya later!

Av Cicci - 15 mars 2012 00:35

Ja, igår fick jag minsann se en Halo. Visste inte riktigt vad det kallades men fick enligt vikipedia veta att det är ett optiskt fenomen med bågar och ljusringar, vanligen med 22 graders synvinkel. Bla bla bla. Ett särskilt slags moln ligger nedanför solen och molnet består av 6-kantiga iskristaller som då solen bryter igenom och ger dessa ljusringr/bågar. Så nu har jag lärt mig något nytt :)


 


Patick bad svenska Nasdaq att skicka över en förgreningsdosa eftersom dom ändå skulle skicka annat hit. Vi fick 5. Vet inte riktigt vad vi ska med 5 till men det kan vä vara bra...om man ska flytta till en slott eller nåt?! :)


 


När vi var hos Vlad och Olga i söndags fick vi smaka på det ö-kända Vegemite, som man har på smörgås om man har konstiga smaklökar enligt vissa. Så självklart ville vi prova! Jag tyckte det var lite si då där. Smakade lite unket salt. Det är tydligen gjort av resterna efter att de bryggt öl. Men Patrick gillade det direkt och nu är en burk inhandlad! Jag har käkat det varje morgon sedan dess :P Man måste ha det på rostbröd, ett mycket tunt lager. Särskilt gott då man kommer in från solen och behöver lite salt. Jag är ganska säker på att en burk eller två kommer att fraktas hem så småningom :)


 


Lyckades ta några foton på Kookaburrorna här utanför härom dagen, du vet de där mycket irriterande skrattande fåglarna som gillar att väcka en kl 4-5 på morronen. Så här ser de ut!


 


Tog lite foton på allt möjligt härom dagen, bara för att ha som minne sen. Man glömmer ofta att ta foto på de ställena man är ofta på. Så jag ska ta lite foton i Cirkular Quay där alla båtarna kommer in för där har jag bara ett enda foto ifrån, på de alltid digeridoo-spelande aborginerna som sitter där.


Här kommer några random foton på vår Wharf och en av färjorna.


       



Här har vi min favvodel i stan The Rocks. Lite som gamla stan, fast ändå inte.


 


I Hyde park finns en stor fontän som blir en naturlig samlingsplats när man stämt träff med någon.Den har kräkandes sköldpaddor, undrar hur de tänkte då???


    


Härom kvällen var det en otroligt vacker solnedgång då vi sat på båten på väg hem.  


 


Och blir man lite uttråkad kan man alltid leka Batman med böljande slängkappa (läs kofta) :)


 


Just nu håller vi på att leta telefon till mig. Är lite kluven. Det finns jättebilliga men då har de varken wifi, skype eller internet över huvud taget. Det hade ju varit bra att kunna skypa med den. Men å andra sidan känns det dumt att lägga ut mer pengar eftersom det är svindyrt att låsa upp telefonen om man skulle ta med den hem. Så åååå, jag vet inte. Antar att det blir den billigaste ändå. Huvudsaen är ju trots allt at jag kan ha kontakt med patrick och de få andra jag känner här. Som härom dagen så hade Maria o co pratat om att åka till Manly dagen efter och jag kan ju inte kommunicera med henne på annat sätt än via mail, så jag är ju tvungen att sitta inne och vänta på svar om jag ska bestämma nåt med henne. Hur gjorde man förr???


Jaja, nu ska jag hur som helst ta min bok och lägga mig under min palm vid poolen. Varje dag med värme och sol känns som bonus nu, eftersom hösten redan har varit här en sväng men sen försvann.


Sköt om er och hoppas ni njuter av våren hemma!

 

Av Cicci - 12 mars 2012 01:28

Shit vad seg jag har blivit på att blogga! Fast i veckan har jag faktiskt varit lite risig så jag har inte orkat plus att det heller inte finns så mycket att visa härifrån när man är inne eller bara nere vid poolen.


Men! Nu har det varit helg och vi var på AW på harts och träffade dels några jobarkompisar till Patrick och sen kom även svenskarna Maria, Einar och deras 2 polare. Solen och värmen kom tillbaks i fredags vilket var underbart! Trodde det var kört med tanke på den storm med illregn vi hade i torsdags. Plus att det har känts så höstigt i luften.

Här är i alla fall en härlig bild jag tog på harts uteservering.

 


Sedan gick vi svenskar upp till Shangri- La för vi ville visa dem utsikten från 36:e våningen. Tog ett par bilder men hade ingen "riktig" kamera med, så det bidde så här:


         


Sen blev det krokodilpizza! Spännande att få prova krokodil och det smakade hur bra som helst. Lite som kyckling med risk för att låta klyschig ;)


På lördagen gjorde vi inte så mycket, vi låg vid poolen och bara latade oss i solen. På sena eftermiddagen handlade vi och sen hade vi bara mys hemma på kvällen. Vilade och laddade inför den heldag i Cronulla vi skulle få på söndagen!


Patricks jobbarkompis Vlad och hans fru Olga hade bjudit över oss till Cronulla där de bor. Det ligger 1 timme utanför stan med tunnelbanan så det tog oss väl 1,5 timme hemifrån att åka med byten av färdmedel. Cronulla var en mysig liten stad precis vid havet, kändes lite som Manly, som en sommarstad! Synd bara på den långa färdvägen till stan, annars hade jag lätt kunna tänka mig att bo där!


Här poseras det!




De har flera såna här bassänger (rock pools) i havet där folk badar. Mindre vågor, inga hajar :) Nu var det ju totalt överfyllt av vatten så här tidigt på dagen men på kvällen var det mer som en pool.


   


Hav



Lite Baywatch-känsla här? :)



   


Efter en liten promenad på stranden gick vi för att käka lite lunchsnacks och ta en öl, det trillade in några andra vänner till Vlad och Olga dessutom. Kul!


Här skålas det för fullt :)


   


Sen var det dags att bege sig hem till Vlad och Olga för lite äkta rysk matlagning! Vi vinkade av deras vänner som skulle hem.


 


Såklart (!) hade de grill på balkongen och något så fancy som direktkontakt med gas ur väggen! Snacka om lyxlya för grillfrälsta aussis! Och andra...


 


I alla fall så fick faktiskt Patrick vara med och laga den Borsjtj som han tjatat på Vlad om länge! Lite kul att de faktiskt tog honom på allvar :) Så han fick hacka en massa grönsaker till soppan under Olgas övervakning. Vlad grillade korvar (för jodå, det fanns en saftig förrätt och massor av tillbehör åxå) och jag? Ja jag fick bara stå och titta på med en iskall öl i näven, men det var ganska OK ;)


 


Usch och fy så mätta vi blev och så gott det var! Jag berättade att denna soppa var väldigt lik en soppa min mormor brukade göra när jag var liten. Min mormor och morfar kom ju från ett litet land som hette Ingermanland som låg mellan Finland och Ryssland, men det finns inte längre. De gör Borsjtj på olika sätt i olika delar av ryssland och denna innehöll många andra grönsaker och kött, mer som en hederlig klar grönsaks- och köttsoppa. Mums!


Det var definitivt läge för en promenad efter maten så vi gick iväg, tror vi var ute i 2 timmar och spatserade längs strandpromenaden.


Här ska det doppas tår!


 


En ensam surfare fastnade på bild




Efter långpromenaden blev det thé och någon slags tårta som var som en glasstårta, fast inte glass. Smakade typ irish coffee. Dagen gick sjukt snabbt och klockan 21 började vi dra oss hemåt med tanke på den långa resvägen. Vlad var schysst och körde oss ner till tåget så att vi hann med det som gick 20 över, annars hade vi fått vänta en timme till. Och eftersom vi bor "på landet" 10 minuter ifrån stan så kunde vi inte ta färjan (den slutar gå tidigare på söndagarna) utan fick åka buss till Bayan (stan här uppe) och gå hem, så vi var inte hemma förrän nästan 23:30. Totalt helt slut efter denna långa dag! men vad roligt vi hade :) Det verkade som att de tyckte vi var OK för de har redan frågat när vi ska komma till dem igen, haha.


Lite synd var att jag inte tog med mitt andra objektiv, för de hade otroligt vackra äckliga småkryp i ett träd utanför balkongen. Jag tog några kort men det blev si så där :S Men här kommer en bild ändå!


 


Härom sistens när jag var ute så surrade det omkring 4 helikoptrar ovanför Neutral Bay och North Sydney och sedan stannade de till ovanför några skyskrapor i North Sydney. Undrar vad de gjorde... Här är 3 av 4!


  


Det är så roligt att vem som helst kommer fram och pratar med en i detta land. I fredags satte jag mig där ute, längst bak, på färjan in till stan. Jag var ensam förutom en gammal farbror. Tog väl ca 2 minuter, sen satt farbrorn bredvid mig och berättade massor av saker. Som att hans son hade bott i Kirribilli i 8 år, att hans son hade sett fyrverkerierna ovanför Harbour bridge på nyår, att han hade varit i Sydney förr (var engelsman) och att han nu var där över dagen med en av de kryssningsfartyg som alltid ligger inne vid Cirkular quay. Då blev ju jag såklart nyfiken och var tvungen att fråga ut honom om fartyget. Har alla balkong? Han sa att han hade det och det var allt han visste och brydde sig om. Vad gör man ombord? Spelar man bridge eller vad? Nä, han spelade inte bridge men man kunde kolla på film i 2 olika biografer, hade jag förresten sett Iron lady? (nej, men jag ska, sa jag) och kolla på en massa uppträdanden varje kväll. Han sa att det inte var nåt för oss unga, sånt därnt kan man pyssla med när man blir gammal, för det är bara gamlingar ombord. Jag frågade om allt ingick när man åker en sån här kryssning och då skrockade han och sa att jo, med tanke på priset (30 000 engelska pund) så slängde de åt en en smörgås då och då. Han hade minsann lite humor åxå :) Och sen fick ja veta att fartyget åkte runt med dem i hela 3,5 månader, det måste ju bli en jäkla resa om de bara stannar över dagen i hamnarna de besöker!

Huva, vilka sea legs man måste få efter en sån tripp!


Jaha, det var nog allt! Eller nä! Jag måste ju vara visa vad de har på en del nattklubbar här nere!

betal-plattång! Coolt :)


 


Nu börjar det snart bli dags för mig at bege mig upp till Bayan och möta Patrick. Jag har redan varit i stan och käkat lunch med honom idag så jag möter honom uppe i vår håla istället, för att handla käk.


Hasta la vista amigos!


 



Av Cicci - 5 mars 2012 00:41

Tjenare! Hur har ni det? Haft en bra helg? Vi har varit (och är) lite småförkylda här så i helgen har vi försökt kurera oss och inte orkat göra så stora saker.

I lördags var vi på Sydneys innerstads-zoo. Nere i Darling harbour ligger det, bredvid aquaria (som vi ska gå på en annan dag då vi köpte combo-biljetter eftersom det var mycket billigare). I alla fall, zoot var riktigt bra! Det fanns massor av djur som vi aldrig ens hört talas om! Små hoppande möss, säkert släkt till kängurun på nåt vis. Sköldpaddor med långa halsar och sköldpaddor med trutmun. Massor av fåglar i otroliga färger o.s.v Det finns 800 000 arter av djur i australien som inte finns nån annanstans i världen!


Här är 2 stycken kärlekskranka ödlor av nåt slag


 


En skrattande kookaburra med dagens lunch i näbben. Det är dessa små sötnosar som väcker en tidigt på morgonen med sitt skratt men deras skratt är INTE smittande! Jäkla oliv.


   


En wallaby med randig svans


 


Och en "vanlig" röd känguru. Lata jäklar förresten! Kom inte ens ut när det var dags för lunch, för det regnade!


 


Inne bland träden hittade vi denna jättefågel. Aldrig sett något liknande! Den hade som en hjälm på huvet. Såg ut att härstamma från dinosaurietiden!


 


En sköldpadda med låååång hals. Såg ut som en orm med skal!


 


Och en sköldpadda med trutmun, som en näbb.


 


Jag gillar reptiler, de är otroligt vackra tycker jag.



Kärlekspar? :)



En grön raring


 


Bra djur att fotografera då de oftast sitter hyfsat still :)



   


En ömsande varan



Sen kom vi till de nyfikna emuerna. De nafsade i allt de kom åt och kom åt gjorde de, eftersom de ju blir rätt höga när de sträcker på sig! Paraplyerna levde farligt, haha. Detta var bebisemuer så de var extra nyfikna på alla människor.


 


En av emuerna följde efter oss vart vi än gick och när vi var på insidan (med glas emellan) så gick den runt runt och försökte klura ut hur den skulle komma igenom rutan till oss. På utsidan var det bara var ett lågt stängsel emellan. Inte så stor hjärna men rolig såg den ut :) 


 


Här står jag och kollar på en tråkig känguru


 


Här en ginantisk gräshoppa som satt utan glas eller nåt emellan. Att den stannade kvar är för mig en gåta. Mycket gratis mat kanske lockar? :)


 


Och här är då de cuddliga koalorna! Personligen tycker jag inte att de är så söta och tydligen är de inte så mysiga att kramas med, eftersom de har skapliga klor och dessutom nån illaluktande grej på bröstet som de gnider mot träd och sånt för att locka till sig en partner. Förrsten så är det olagligt att cuddla med en koala i Sydney. Men de är lätta att få på bild eftersom de rör sig i sengångartakt. De äter ju bara eukalyptusblad och de innehåller väldigt lite energi, så de måste vara still i timtal för att spara på energi. Därför har de som en hård platta i röven att sitta på. Har för mig de sa att de var aktiva endast nån timme per dygn och då ska de hinna jöka lite med sin mate. Man undrar ju då varför de bara äter eukalyptusblad, om de innehåller så lite energi. Då är det som så att koalan är det enda djur som kan äta eukalyptus, eftersom det är giftigt. Så det handlar väl egentligen om lathet, för eukalyptus finns ju i drivor eftersom ingen annan kan äta det.


   


Skön kontrast mellan koala i träd och skyskrapor i bakgrunden!


 


De hade en jäääääättestor croc åxå men bara nosen fick plats på bild :)


 


Vi hade tänkt att gå på mardi gras-festivalen på kvällen, vilken är lite som pride-festivalen. Vi såg massor av märkliga kostymer på folket på stan som var på väg dit. Men vi åkte hem. Det regnade. Vi var helt slut och småsjuka, så vi valde film i sängen istället.


Igår var vi i Chatswood och köpte nya knivar. Vi har köpt 2 knivar tidigare och båda är helt värdelösa, så nu köpte vi upp oss på dessa 3 färgglada sötnosar. De var nedsatta från 430:- till 65:- och det var en proffsaffär med köksredskap så vi vågade. trots de oseriösa ärgerna på knivar :) Och de är superbra! Knivarna alltså.


 


Vi lagade lite gröncurry och kollade på vasaloppet på datorn när vi kom hem. Kändes lite mysko att kolla på vasaloppet mitt i sommaren :)


 


Avslutar med en bild jag tog igår kväll på molnen som låg så lågt att man lätt kunnat ta på dem om man bodde i husen på andra sidan viken!


 


Nu är faktiskt hösten här! det känns i luften precis som hemma. Klar, hög luft. Fortfarande varmt och solen steker men luften är annorlunda. Svalare vindar. Buhuäääää, jag vill inte ha höst! Hatar höst! Kommer frysa röven av oss här om några månader. Element är extra tillbehör man får köpa själv. Hittade dock en one piece-liknande sak igår på Target och jag funderar starkt på att köpa den! Funderar även på att be våra snälla lägenhetsvakter hemma att skicka ner lite grejer till oss. Har kommit på att det kanske kunde vara bra att ha ett par jeans eller två. Och kanske lite långärmat. Håller på at klura på en lista :)


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag faktiskt gå ner en gata här borta som jag undrar vart den tar vägen!


Kram på er!

Av Cicci - 2 mars 2012 02:53

Ja men så är det. Idag regnar det och är bara typ 18 grader, vilket förstås medför att borrandet inte går att genomföra, tjohoooo! Råkade springa på en skojig sida på nätet så nu har jag suttit hela förmiddagen och pulat med detta! Måste skaffa lite fler bilder rakt framifrån på både P och mig, så blir det änu bättre :)


Håll till godo :)


                                                                 

Av Cicci - 1 mars 2012 02:11

Hur länge står man ut med detta? 2 månader till enligt byggfirman. Våra grannar har redan flytt... Hur kan det ta så lång tid att ta bort lite gammal betong? Stenåldersmetod? Hade man inte huvudvärk så fick man. Nä, nu är jag mer än trött på detta. Nu ska jag gå in på Domain och leta lägenhet!



 

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards