Äventyret!

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Halo

Av Cicci - 15 mars 2012 00:35

Ja, igår fick jag minsann se en Halo. Visste inte riktigt vad det kallades men fick enligt vikipedia veta att det är ett optiskt fenomen med bågar och ljusringar, vanligen med 22 graders synvinkel. Bla bla bla. Ett särskilt slags moln ligger nedanför solen och molnet består av 6-kantiga iskristaller som då solen bryter igenom och ger dessa ljusringr/bågar. Så nu har jag lärt mig något nytt :)


 


Patick bad svenska Nasdaq att skicka över en förgreningsdosa eftersom dom ändå skulle skicka annat hit. Vi fick 5. Vet inte riktigt vad vi ska med 5 till men det kan vä vara bra...om man ska flytta till en slott eller nåt?! :)


 


När vi var hos Vlad och Olga i söndags fick vi smaka på det ö-kända Vegemite, som man har på smörgås om man har konstiga smaklökar enligt vissa. Så självklart ville vi prova! Jag tyckte det var lite si då där. Smakade lite unket salt. Det är tydligen gjort av resterna efter att de bryggt öl. Men Patrick gillade det direkt och nu är en burk inhandlad! Jag har käkat det varje morgon sedan dess :P Man måste ha det på rostbröd, ett mycket tunt lager. Särskilt gott då man kommer in från solen och behöver lite salt. Jag är ganska säker på att en burk eller två kommer att fraktas hem så småningom :)


 


Lyckades ta några foton på Kookaburrorna här utanför härom dagen, du vet de där mycket irriterande skrattande fåglarna som gillar att väcka en kl 4-5 på morronen. Så här ser de ut!


 


Tog lite foton på allt möjligt härom dagen, bara för att ha som minne sen. Man glömmer ofta att ta foto på de ställena man är ofta på. Så jag ska ta lite foton i Cirkular Quay där alla båtarna kommer in för där har jag bara ett enda foto ifrån, på de alltid digeridoo-spelande aborginerna som sitter där.


Här kommer några random foton på vår Wharf och en av färjorna.


       



Här har vi min favvodel i stan The Rocks. Lite som gamla stan, fast ändå inte.


 


I Hyde park finns en stor fontän som blir en naturlig samlingsplats när man stämt träff med någon.Den har kräkandes sköldpaddor, undrar hur de tänkte då???


    


Härom kvällen var det en otroligt vacker solnedgång då vi sat på båten på väg hem.  


 


Och blir man lite uttråkad kan man alltid leka Batman med böljande slängkappa (läs kofta) :)


 


Just nu håller vi på att leta telefon till mig. Är lite kluven. Det finns jättebilliga men då har de varken wifi, skype eller internet över huvud taget. Det hade ju varit bra att kunna skypa med den. Men å andra sidan känns det dumt att lägga ut mer pengar eftersom det är svindyrt att låsa upp telefonen om man skulle ta med den hem. Så åååå, jag vet inte. Antar att det blir den billigaste ändå. Huvudsaen är ju trots allt at jag kan ha kontakt med patrick och de få andra jag känner här. Som härom dagen så hade Maria o co pratat om att åka till Manly dagen efter och jag kan ju inte kommunicera med henne på annat sätt än via mail, så jag är ju tvungen att sitta inne och vänta på svar om jag ska bestämma nåt med henne. Hur gjorde man förr???


Jaja, nu ska jag hur som helst ta min bok och lägga mig under min palm vid poolen. Varje dag med värme och sol känns som bonus nu, eftersom hösten redan har varit här en sväng men sen försvann.


Sköt om er och hoppas ni njuter av våren hemma!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards