Äventyret!

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Fula fiskar

Av Cicci - 27 mars 2012 00:13

Det har ju som bekant varit helg, så jag tänkte berätta lite om den.


I fredags var vi på vår sedvanliga AW på Harts och Sydney bjöd på strålande sol så vi satt på harts uteservering på bakgården och lyssnade på trubaduren som spelar (ylar?) ute då vädret är på humör för det.  Hm, man kanske skulle önska sig lite ABBA nästa gång? Eller kanske Roxette :)


 


Det var fint väääädeeeeer, som Latin Kings sjöng en gång i tiden.




På hemvägen provade Patrick en hatt nere i Cirkular quay, butiksägaren såg ganska sur ut och ville ha 3 dollar för att jag tog ett foto på P med hatt. Jag bara skrattade åt honom och gick därifrån. :)


 


Lite bilder från färjan hem, en underbart vacker kväll efter en underbart vacker dag med underbart sällskap (jag allltså) och lilla hjärtat var åxå med. :)


Man måste muppa sig lite åxå :P


 


Kolla, jag är ju rätt brun faktiskt! :D



Fina färger



   


Nu när de håller på att bygga om Neutral Bay's wharf (stationen innan vår) så lägger de ut "koner" i vattnet som det är tänkt att färjan ska kryssa emellan. Dock verkar dessa koner flytta på sig till dit de inte ska ligga (eller åxå är kaptenen full) för 2 ggr har de fått lirka undan en kon för att inte köra över den. Så jag (och andra) måste givetvis glo lite nyfiket :)



Sen bidde det lörtag och vi åkte iväg till Darling harbour och gick på Sydney aquarium. Vi var ju på zoo:et härom sistens och vi hade då köpt kombobiljetter till både zoo och aquaria eftersom det bidde mkt billigare.

I alla fulla fall så var väl akvariet helt OK, fast zoo:et var roligare! Fiskar i glada färger har man ju sett förr lixom. Det roligaste djuret att se var näbbdjuret som simmade som en duracellkanin fram och tillbaka i sitt akvarium.

Titta så glad han ser ut :D Säkert påtänd, så röda ögon som han har, haha.


 


Hittade ett par fula muränor som bodde i rör, det tyckte vi var rörande...


 


Det var svårt att få till några bra bilder genom glasrutorna (som dessutom var nerkladdade av flottiga barn- och vuxenfingrar) men här är i alla fall en manet eller två.


 


Patrick tyckte att jättekrabborna var coola, se så glad han ser ut utanför en krabbur! :D


 


Jag tycker om de färgglada fiskarna som simmar alldeles för snabbt för att de ska bli bra på bild, men ändå...


 


...man har inte roligare än man gör sig? En riktigt ful fisk detta!


   


Här är en glupsk firre som suger in en liten firre i munnen? Eller är den lilla firren utbildad tandläkare?


 


Coola färger


 


Och jag kan vara normal åxå...ibland :)


 


Det är mer än man kan säga om min käre make?! Men söt är han :) Det är nåt med honom och hattar har jag kommit på.... Hmmm... Fick han för lite hatt som barn?


 


Utanför i Darling harbour ser det ut så här, i alla fall just där vi stod ;)


 


När man hör ordet "ranger" så tänker man sig kanske en väderbiten snubbe i cowboyhatt i en grön jeep med en raggig byracka på flaket. De är skogens väktare och är hur coola som helst. I Sydney finns åxå rangers... Inte så coola då de saknar både väderbitet utseende, cowboyhatt, grön jeep och raggig byracka! Men de har orange jackor...


 


Avslutningsvis vill jag meddela detta meddelande! Men...jag tycker det låter mer denna vecka än förra veckan, så jag vet inte hur de tänkte nu... Men det verkar hur som helst finnas ett slut på eländet, tjohooooooo!!! :D


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards