Äventyret!

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Första ensamma dagen utan <3

Av Cicci - 9 januari 2012 12:14

Ja idag var det då dags för Patrick att börja sitt jobb här nere. Jag vinkade av honom vid wharf:en och sen satt jag på verandan åt och min frukost i lugn och ro.


Var iväg till den Lidl-liknande affären och köpte olivolja, det var dagens mission för min del.

Den ligger i ett annat finanskvarter en bit härifrån. Kände mig lite...luffaraktig när jag kom där i mina vardagskläder bland alla kostymnissar.


Åkte sedan iväg för att möta <3 vid hans jobb när han slutade och jag måste säga att det är rätt trevligt att åka färja till stan, det går ju så snabbt! På knappa 15 min är man där. Vid varje stopp ska bestättningen hinna lägga till, surra fast båten, slänga ut landgången, släppa av folk, släppa på folk, dra in landgången samt lossa båten och allt detta på 90 sekunder!  

Här är vår wharf som vi just lämnat vid fototillfället.


Tänkte att jag skulle lägga ut några bilder på operahuset idag, för det var sol :)

     

Den sista bilden är min klara favorit!


Mötte som sagt <3 vid jobbet och vi promenerade en stund i stan men åkte sedan hem för att laga middag. Hade köpt färska gnocci på potatis och tomatsås och det var det äckligaste vi ätit på länge! Så nu sitter vi här och ,mumsar i oss vattenmelon istället.


 

Tog en ny bild idag bredvid <3 jobb på denna helt galna kontrast mellan gammalt och nytt.


Avslutar med en bild på Harbor bridge och stan sedda från färjan.

Nu är det godnatt för imorrn bitti ska vi gå och titta på en lägenhet här bortanför. Sen ska <3 jobba några timmar och kl 2pm är det dags att titta på en annan lägenhet. Men det är fan inte billigt, en 1:a kostar typ 10 000:- i månaden. Möblerad då.


   

 
 
Ingen bild

Tintin

9 januari 2012 14:23

Trevliga bilder. Maten lät inte särskilt god :-( Lycka till med lägenhetsvisningarna.

Cicci

10 januari 2012 00:49

Haha, nej man kan inte lyckas jämt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards