Äventyret!

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Imse vimse spindel

Av Cicci - 10 januari 2012 00:54

God förmiddag!


Sitter på verandan med en iste som jag plockade upp på vägen hem från lägenhetsvisningen. Solen som stekte då vi gick iväg vid 9-tiden har nu omgett sig med diverse moln. Rätt skönt om jag ska vara ärlig. Sönderbränd på axlar, nacke, panna och öron som jag är! Kollade på solhatt en snabbis när vi var på väg till lägenhetsvisningen, så det får nog bli en hattinvestering här vad det lider. Och starkare solglasögon, för tydligen duger inte våra mesiga skandinaviska glajjor här nere.


Hittade en kompis på vägen till visningen. Vågade dock inte gå nära då kompisen hade färggranna fötter och såg tämligen giftig ut, men så här såg den ut på håll!   


I alla fall, lägenheten (eller rummet med kök inklämt kanske jag ska kalla det) var väl OK. Med stor terass på 2:a våningen. Men väldigt smal säng för 2 :S Vi ska ju kolla på en till om några timmar, så vi får väl se. Hade gärna haft utsikten åt andra hållet, mot vattnet, men denna lägenhet hade ut mot gatan.

Tydligen har vi otur som kommer just nu för efter jul så är det högtryck på lägenheterna och det finns väldigt mycket färre och de är dyrare just den här perioden. Såklart. Känns som ens vanliga otur...


Fick förresten låna en fläkt igår, för det finns ingen AC här och det har varit klibbigt att sova dessa nätter. Men fläkten låter som ett mindre reaplan, så jag är glad att jag har mina silikonproppar!


Så här ser förresten min utsikt ut över framsidan där jag sitter nu

  


En reflektion är förresten att det finns huuuur många thairesturanger som helst! Och indiska, och japanska, och så vidare, men väldigt få "vanliga" resturanger med en hederlig köttbit! Dyrt är det åxå. Men det är inte konstigt med tanke på vilka enorma portioner man får... Vi skulle förresten köpa öl i helgen som var och då upptäckte vi att öl är ruggigt dyrt! Här finns inga $1 inte, de flesta kostar runt $3 styck, så det blir ju typ 20:- för en 33:a bärs. Tydligen hög moms på mat och dryck. Tur att det nyttiga livet ska börjas här då :P 


Nähä, nu ska jag inte svamla hur länge som helst, vilkt jag har en tendens att göra. Folk somnar ju om de ska läsa en massa dravel, haha. 


Take care now, bye bye then.  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards