Äventyret!

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Vill ha!

Av Cicci - 11 januari 2012 05:29

Då har vi varit och kikat på en lägenhet som ligger på samma gata som vi bor nu. Den var inte stor men en bokhylla åtskiljer "vardagsrum" och "sovrum" och det fanns ny gasspis, nytt kylskåp och ny matta. Ingen balkong MEN en trädgård med utsikt över vattnet och med pool! Vill haaaaaa. Sängen var ganska smal men fräsch och "soffgruppen" som hämtad ur ett väntrum, men ååååh vilket läge den har! Vi får väl se hur det går. Enligt mäklaren var hyresvärden lite "fussy" och ville helst hyra ut på 1 år men vi får väl se om Patrick charmade honom genom att tala om att han jobbade på York street, för han verkade väldigt intresserad av pengar.


Den här utsikten skulle jag kunna leva med!

  


För mig känns det viktigt att ha tillgång till antingen trädgård eller en balkong då jag förmodligen kommer att vara den som är hemma mest av oss. 


Här skulle jag lätt kunna tänka mig att ligga och jäsa om dagarna :P 

   

Bilden är tagen från vårt fönster och till vänster har man utsikten som på bilden innan. Men, törs inte hoppas för mycket. Eftersom hon sa att landlorden som sagt var lite "fussy". Det skulle ingå TV men den hade visst förra hyresgästen snott eller vad det var. men mäklaren sa att dom kanske hade nån Tv som stod, annars fanns det billiga att köpa på nån lågprisbutik, vad den nu hette.


Nu till något helt annat! Idag firar Patrick och jag vår förlovningsdag (vilket <3 så snällt påpekade i morse då jag som vanligt har noll koll) Så ikväll blir det pastasallad med tigerräkor. (En mysko sak är att det är billigare med jättteräkor än lax och att det är billigare att köpa i fiskdisken än vacumförpackat) Tänkte göra nån dressing med olja, vitlök, chili och lime, det kan nog bli gött. Köpte lagrad ost och en bit gott bröd åxå. Och en flaska chardonay. Dessutom en miniflaska bubbel och jordgubbar. Såklart attt vi måste ha lite gott på vår dag?! Mmm, jag är redan hungrig!


Hela världen gungar fortfarande sen vi kom hit. Jag brukar alltid ha ett par dagar med gung efter en flygresa men nu sittter det i. Men det kan ju förstås bero på att jag åker båt i princip varje dag... Känslig som jag är :S Lite som att gå på den där gungande spången i lustiga huset på Grönan ni vet? Fast kanske inte riktigt lika gungigt.


Nähä, om man skulle ta och sätta sig på verandan med en bok och längta efter <3 en stund kanske! Han bör väl dyka upp om ett par timmar.


Simma lugnt!



 
 
Ingen bild

Maken

11 januari 2012 11:06

Känns nästan som vi upplever samma saker :)

Cicci

12 januari 2012 00:07

Å fan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards