Äventyret!

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Lunchpromenix

Av Cicci - 12 januari 2012 05:08

Nu ska här bloggas igen minsann! Tänkte trötta ut mina stackars läsare redan första veckan genom att bombardera med inlägg   


Idag har jag varit inne i stan och promenerat med    på hans lunch en sväng i The Rocks som ligger precis nedanför   's jobb. Ett litet pitoreskt område med gamla hus, mycket uteserveringar och annorlunda butiker.


 


På vägen hem på färjan så såg jag en sjötaxi som såg så ynklig ut jämte det enorma kryssningsfartyg som låg i hamnen, så jag var tvungen att ta ett kort.


 


Har sagt det förr men måste säga det igen: När det är sol och varmt väder finns det inget härligare sätt att ta sig till stan än att åka båt! Jag som inte ens gillar båtar... Men 15 min är lagom, man hinner inte bli sjösjuk   


 


Ikväll ska vi tydligen äta middag och ta nån öl med några helt okända svenskar. Värsta blinddaten lixom! Patrick skrev i deras blogg och frågade lite saker om Australien och sen, efter några mail, så föreslog dom att träffas. Kan ju vara trevligt att hitta umgänge på en gång så att vi får lite kläm på stan och några att tjöta med, så vi inte tjötar sönder varandra :)


Idag går jag mest omkring och undrar om vi får den där lägenheten vi tittade på igår, den med pool och havsutsikt. Mäklaren skulle höra av sig under dagen.


Har en fundering. Har de extra effektiva deo's här nere? För det lär behövas, får ju duscha 2 ggr per dag för att känna sig fräsch!

Inser åxå att min minimala packning av kläder kommer att kännas jävligt tråkiga om si så där ett par veckor då jag använt allt 3 gånger om :S Kanske får sy mig en ny kjol av bananblad? Den kan ju sedan återvinnas i en kompost, för jag kan inte köpa så mkt mer om jag ska få med det hem sen! Tycker nog att ynka 23 kilo är väldigt snålt när man åker så långt. Får väl se om vi har råd att uppgradera till nästa klass då vi ska hem, då brukar man ju få ta med tyngre bagage. Men jag måste i alla fall köpa solhatt och solglajjor, sådeså!


Haj haj, på återseende!

 
 
Ingen bild

Tintin

12 januari 2012 18:46

Klart du ska köpa kläder Cicci övervikten kan du ju betala om ni nu inte uppgraderar era biljetter.

Cicci

13 januari 2012 02:31

Eller så skeppar man ham om det blir mycket grejer, det blir tydligen inte dyrare än att betala övervikt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards