Äventyret!

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Alla hjärtan, 36:e våningen och ett jävla liv kl 7 på morgonen

Av Cicci - 16 februari 2012 22:53

Jo men visst, här firas alla hjärtans dag maximalt. Killarna på Patricks jobb höll på i säkert en vecka innan och försökte hitta på det mest romantiska att göra denna dag. De blev sjukt avundsjuka på Patricks present till mig. Så vi får väl se hur många som snor idén till nästa år ;)


 


Vi bestämde oss för att inte gå ut och äta, kändes mysigare att laga nåt hemma och kanske äta det i parken nedanför om vädret tillät. Och det gjorde det :)

Jag handlade en hemlig meny, vilket blev en mango/avocadosallad med räkor till förrätt, som jag hade förberett innan. Och bubbelvin förståss, det dricka alldeles för lite bubbel tycker jag! 


 


Sen svängde vi ihop en thaiinspirerad köttsallad till varmrätt och den åt vi i parken på vår snodda flygplansfilt från Etihad airways.


 



När det var helt mörkt gick vi in och käkade vår ostbricka tillsammans med rödvinet som Patrick hade specialdesignat. Det var inte bara specialdesignat, det var gott åxå! Självklart fick hjärtat ett alla hjärtans dagskort med en groda på, han är ju min lilla grodman :) Han fick dessutom ett "presentkort" (mer som ett löfte) att vi ska gå på "Secrets of Sydney" vilket är en guidad tur i the rocks där de berättar om "The hangman" och andra suspekta typder som bott där samt både vin- och ölprovning som avslutas på vårt favvoställe "harts" pub.


   


Sen har vi varit och käkat med en svensk kollega till Patrick, som är här och jobbar i 2 veckor. Vi var bland annat uppe på hotellet Shangri-La på 36:e våningen och kollade på nattvyn därifrån. Otroligt magnifikt! Tyvärr ingen bild då jag bara hade afånen och det blev inga bra bilder med den.


Nu har de börjat renovera parkeringaplatserna här utanför. Kuuuul... Inte ett jävla dugg kul kan jag meddela! En ensam man börjar bila betong kl 7:30 varje morgon och eftersom det är helt oisolerat så känns det som att han står i sängen och bilar en i skallen typ! Hela huset vibrerar. Dessutom ska han tydligen hålla på 6 dagar i veckan! Jättekul. Verkligen. En ensam man. På plaststol. Jag räknade snabbt ut att om han gör en plats om dagen (vilket han verkar ha gjort hittills) så kommer detta ta 1 år! OK, det går väl an när det är fint väder och jag kan rymma ned till poolen men när de regnar då? Jag hör ju inte ens vad jag tänker! Gaaaah!

Enda fördelen var väl att vår granne hoppade på oss och frågade om vi hade en parkeringsplats att hyra ut den veckan hans plats skulle renoveras, så nu har vi hyrt ut den för 250:- för 1 vecka. Så nu är det bara att sätta ut en lapp i porten så komer det säkert en ny varje vecka som vill hyra medan deras plats renoveras :P Kanske ska höja priset åxå, för han sa "tagen!" utan att ens blinka när vi sa priset.

Fick detta lilla kuvert av grannen under dörren efter det at vi bestämt om p-platsen, för vi var på väg ut när han frågade.


 


Vi har minsann kändisspottat åxå! Såg Per Gessle på stan. Patrick trodde han såg i syne så han var tvungen att googla och kolla vart Roxette spelade nu och det visade sig att de spelade i Sydney, så det var han vi såg :) Jag var ju, som vanligt, sen så jag såg bara ryggen på honom.  Men ändå, känns lite skumt att se kändisar på andra sidan jorden :)


När vi var ute med Patricks kollega så fick vi äntligen (på hans initiativ) några bilder på oss tillsammans utanför de största monumenten i stan :)


     


Strålande sol nu i några dagar så jag har lätt ryggvärk. Varför då? Jo, för att jag såklart läger mig platt vid poolen! Sen ligger jag där och läser under min palm. Idag är det egentligen städdag men jag tror fan jag hoppar det, eftersom det är strålande sol igen och jag vill gärna njuta av vädret. Snart blir det regn, det blir det alltid. Stod "possible thunderstorms" idag, så det kommer väl senare.


Tog några bilder på äckliga odjur igår vid poolen. Så här kommer dom!

Tyvärr blev fjärilen lite suddig, den jäveln ville inte sitta still!


     


I helgen är det visst nån surftävling i Manly, så vi tänkte åka dit och kika om vädret tillåter. det är visst en massa band som spelar och sånt åxå. Vi lär förmodligen vara äldst på stranden men vafan, nåt måste man ju göra!

Sen har hjärtat bokat bil nästa helg, så vi tänkte rymma iväg utanför stan, till Hunter valley eller Blue mountains. Vi får se. Han hittade värsta bra priset på Hertz, typ 800:- fredag till måndag! Skitbra.


Nä, nu orkar jag inte sitta inne längre. Ha det sperduperbra alla.


Fridens!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards