Äventyret!

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Botaniska trädgården

Av Cicci - 22 februari 2012 01:44

Helluuuu


Botaniska trädgården, som vi lyckats missa (fast vi visste att den fanns och tydligen har knallat förbi x antal gånger) har vi nu sett! Vår nya bekantskap, Maria, visade oss i förrgår denna absolut hänförande trädgård. Jag var jättesugen på att se de flygande hundarna som jag hört ska finnas där i massor. Myket riktigt flög de omkring mitt på blanka eftermiddagen och hängde i massor i träden. Tog några bilder men det regnade så smått så det blev inte så roliga bilder. Får gå dit en solig dag istället!


Men här kommer i alla fall några bilder från botaniska!


         


Är det förresten nån som vet varför spindlarna alltid sitter upp och ned? Inte jag! Däremot vet jag att denna sort kallas golden orb weaver, pga dess gula nät de spinner. Inte så värst giftiga för oss människor, som en korsspindels gift ungefär.

Däremot har jag suttit och läst på om de dödliga spindlarna här i Sdney och det finns 2. Båda svarta, så jag tänker aldrig våga mig så nära att jag tar kort om jag ser en svart spindel, haha.


I helgen ska Patrick och jag åka iväg till Hunter valley samt blue mountains. det ska bli så himla roligt! Satt och letade hotell i flera timmar igår och hittade till slut en liten cottage på en vingård i Hunter valley. Ligger vid Hunter river med utsikt över vinodlingarna från verandan. De har givetvis vinprovning på gården så det ska bli spännande!


Här är en bild på vår stuga vi ska bo i med utsikten över vinodlingen.



     


Idag ska jag köpa mig en trasa så jag får göra rent mina stackars nedregnade objektiv. Ska träffa Maria i stan efter lunch och gå och kolla lite i affärer och så :)


Det blev inte så långt idag men det lär bli desto mer efter helgen med alla bilder från vår lilla tripp!


Kram på er!





 
 
pernilla

pernilla

22 februari 2012 08:34

nu har jag äntligen kommit in på din blogg. det tog ett tag innna det funkade. de flygande hundarna verkar ju coola :) de vill jag också se :) kolla gärna in min blogg.ska lägga till dig där sen.

http://pimsan.blogg.se

Cicci

22 februari 2012 23:40

Kul :) Ska genast kolla din blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards