Äventyret!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Marge Simpson

Av Cicci - 27 februari 2012 09:54

Ja, när vi var på vingården i Hunter Valley i helgen så var vi bara tvugna att föreviga en tavla som fanns på vårt loft. Visst är det väl Marge Simpson, upp och ned och pårökt? :)


 


Ikväll har vi lagat nån variant på medelhavsfisk med baramundifilé som jag köpte i fiskdisken. Det är rätt spännande att det är mycket billigare att köpa fisk, kött, pålägg och annat över disk än vakuumförpackat! Som det borde vara, för det har ju förmodligen inte färdats lika långt om det är färskt. T.ex så är osten 100:- billigare kilot över disk än vacuumförpackat! I alla fall, så blev det då baramundifilé med krossade tomater, rödlök, fänkål, vitlök, honung, svarta oliver, fetaost och färska kryddor (timjan, oregano och basilika) som vi plockade i vår kryddträdgård. Med ris till. Baramundin smakade lite aborre. kallas även asiatisk seabass, så det stämde bra. Det var rätt gott. Ingen bild dock.


Idag har jag haft besök av Paul the plummer (för andra gången). När han kom sa jag att jag tänkte gå ut, eftersom de borrade på som bäst med betongen nedanför, Paul såg medlidande ut och sa att det var "horrible" så jag överdriver garanterat inte när jag gnäller över oljudet!


När jag sen kom tillbaks efter att ha handlat så gick jag ned till poolen och en tjej kom ner och började prata lite. Om oljudet- of course. Jag frågade vilken våning hon bor på och hon sa 2:an och sa att hon blir galen. Då sa jag att jag bor på våning 1 och hon såg deltagande ut. Jag överdriver alltså inte, åter igen!


På färjan på väg in till stan för att möta Patrick så frågade tanten som satt bredvid mig om jag kunde hjälpa henne zippa upp hennes blixtlås i ryggen i klänningen, sånt är helt normalt här. Har hänt mig 2 ggr nu! Förra gången var det som frågade i en klädaffär som varit inne och provat kläder. Så här ska man inte dra sig för att prata eller be om hjälp, det är helt normalt. Skulle aldrig hända hemma.


Fortfarande inga bilder... Men kan väl lägga ut en gammal bild på Patrick på vårt favvohak Harts. :)


 


Vi hade en liten tävling på Facebook härom sisten där vi frågade vad dessa hållare, som sitter på kundvagnarna på Woolworths, är till för. Vad tror du?


 


Vi fick massor av förslag, allt från väskhållare till drickahållare. Men! De rätta svaren kom Maria Gundersen och Fredrik Wolmer med! De har nu vunnit varsin souvenir från Australia, som kommer på posten :)

Och de rätta svaren är:


 


Slut för idag- tack för idag. Ha det!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards