Äventyret!

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

End of the month friday @ SMARTS och jag var bjuden :)

Av Cicci - 30 april 2012 02:58

Redan måndag igen, vart tar tiden vägen? Denna helg var lite si så där, den började bra men sen blev den ganska slak. Vi har båda två känt oss trötta och småsjuka hela helgen så vi har egentligen inte gjort så många knop.


I fredags så var det då dags för den månatiga fredagsölen på patricks "ena" jobb. Väldigt trevligt att jag, som inte jobbar där, åxå blir inbjuden :) Alla är väldigt trevliga och pratsamma måste jag säga :) Det finns datanördar där från hela världen i princip. Tog några bilder, fast med telefonen så det blev lite suddigt, men ändå :)


Här är köket där en klunga står och språkar. Kolla på bordet, det ligger en påse korv där. Det är så korven ser ut här, okokt med massor av kött i! Myyycket godare än vår fettiga korv hemma. Korvarna åkte på grillen senare så Patrick  åkte (åter igen) på att vara grillmästare då de var så nöjda med hans insats sist vi var där.

 


Killen i blått på bilden försökte jag ha spanskakurs med, han klarade bara inte av att säga RRR. Myten om att asiater inte kan säga R är inte helt sann men heller inte helt osann. För han pratade bra engelska och sa engelska R långt bak i munnen men klarade inte av att säga R långt fram i munnen, hihi. Man har inte roligare än man gör sig :) Tjejen till höger är Stephanie, fransyskan (och hennes sälskap) vi var på picknick med förra helgen. Hon håller i en Samsung Note pad och jag vill haaaaa. Den är nånstans mellan I-pad och I-phone i storlek, perfa för mig som ser halvdåligt ju!!! Men den är fortfarande i OK storlek för att inte se helt muppig ut om man använder den som telefon :) Minns inte vad tjejen i mitten heter men vi lovade visst henne att få komma hem till oss på swedish meatballs...



Till vänster har vi ett stycke svensk på visit och till höger Ina och Tommy, den senare väldigt glad i hatten denna kväll... 


Bjussar på en bild på mig med lagom rödvinsröda tänder, eh.... Fast å andra sidan hörde jag en somelier berätta att om man får rödvinsröda/bruna läppar/tänder så tyder det på att man druckit ett bra rödvin, så jag kanske ska vara nöjd? Haha. Här tillsammans med den glada i hatten :)

 



Framåt 2-tiden var vi ett gäng tappra kvar på kontoret. Vår kompis Hanna i blommig dress sitter där bakom de 2 grimaserande headbangande (?) datanördarna Patrick och Amerikanen :)

   


Tänk att man kan ha så roligt på ett kontor :)


På lördagen promenixade vi upp till bayan och käkade lunch (de har lunchpriser 7 dagar i veckan på många ställen vilket ju är great) på vår favvo-thai In and Out.


På söndagen åkte vi till Paddys market för att köpa veckans fjukt och grönt. Hittade lite bilder för att visa hur det ser ut!


Här är utsidan av den stora marknaden som gömmer sig inomhus i China town


 


Lite frukt och grönt

 


Nötter, torkad fjukt och annat gott




Souvenirstånd

   


Man kan köpa precis allt, t.o.m peruker :)


Översiktsbild över grönsaksmarknaden, som synes väldigt välbesökt! och självklart en lirare med surfingbräda mitt upp i allt, hehe.

 


Det är långa gångar med stånd, precis som en turkisk basar eller en thailändsk marknad

   


Vetti tusan hur jag ska palla med min PW idag, har ett fint skavsår under foten som vägrar ge med sig eftersom jag envisas med att inte låta det vila. Nu har jag iofs vilat hela helgen så idag kanske det funkar? :) Känsliga fotäcklade får väl undvika nästa bild, för här kommer osköna blåsan!


 


Har märkt att de senaste dagarna då jag PW:at så har fingrarna svullnat när jag går. Googlade lite på det och fann att det tydligen var ett ganska vanligt problem. Dels kunde det bero på att man inte var tillräckligt uppvätskad när man började motionera och dels kunde det bero på att man ju svänger med armarna så att allt blod typ rinner ner i dem när man går. Känns inte alls bra att få korvfingrar kan jag säga :(

 


Nä, om jag skulle ta och ladda inför dagens PW då... Med skavsår och korvfingrar. Ingen lust alls idag faktiskt. Kan ju vara för att jag har nåt skit i kroppen. Vi får väl se, jag kanske vilar idag med. Men det dåliga samvetet pockar på! Jag i ett nötskal: aftonbladet eller expressen?!

 
 
Jessica

Jessica

1 maj 2012 10:47

Så trevlans det ser ut =)

http://www.jessicasblogg.com

Cicci

2 maj 2012 03:11

Det är det! Så mycket skojiga och annorlunda människor :)
Pöss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 25 juni 2012 19:20

Till slut blev det då dags för oss att åka tillbaks till svedala efter 5 härliga månader i Sydney. Det var sorgligt att flytta ut ur vår pyttelilla lya, som ändå kändes som hemma då vi bott där längre än i lägenheten vi hade lämnat i sverige. Vi...

Av Cicci - 25 juni 2012 18:39

Här kommer ett par bilder och rader om vår bioklubb vi hade i Australien. Det började med att vi kom på att de hade halva priset på bio (som f.ö. är ganska dyrt där) och Patrick frågade runt om några ville hänga på. Det slutade med att vi gick ett va...

Av Cicci - 18 juni 2012 14:28

Gillar "reklamen" på färjorna i Sydney! Förhållningsregler med en twist :)           ...

Av Cicci - 17 juni 2012 19:05

Jorå, det var ett helt gäng som ville vara med och avtacka patrick och Patricks kollega Tom bokade bord samt mat på vår favvo-pub Harts i The Rocks.   Patrick och jag blev bjudna på öl och vin hela kvällen och stämningen var hög- minst sagt! Folk...

Av Cicci - 30 maj 2012 03:51

Hallooo sverige! Dags för ett inlägg. Har lyckats surfa slut på massor av gig pga stora bilder och filmsnuttar så jag har försökt att inte ladda upp så många bilder denna gång. Men några blir det :)   Vi har varit ute på rätt mycket på sistone....

Presentation


En vanlig svensson som flyttat down under

Klockan är i Sydney just nu

Klockan är i Stockholm just nu

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards